Bez ryzyka Pozycjonowanie

Na czym polega e-commerce?

Słowo może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim współcześnie do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko praktykowany handel przez Internet. Najbardziej powszechną jego formą są przede wszystkim sklepy online. To te metody, które sprzyjają nawiązywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to do końca poprawne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie musi odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W licznych przypadkach umowy handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że wybranie rzeczy i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, na co wpływają głównie plusy, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedających. Lepsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny posiada też słabsze strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak szans na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego zalicza się też ograniczony kontakt ze sprzedawcami i często opóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.
 http://pozycjonowaniebezryzyka.pl